Коми-пермяцкая литература 6

Вежöртöтана гижöт
Уджалан программа коми-пермяцкöй литература сьöртi лöсьöтöм «Коми-пермяцкöй
литература 6 класс понда», Кудымкар, 2011 основа вылын да «Коми-пермяцкőй
литература уджалан программа» сьőртi V- IX классэз понда, Т.А.Васькина, Л.А Косова,
М.В.Четина редакция увтын, Кудымкар, КПИУУ 2013, кöда аркмöтöм Федеральнöй
государственнöй образовательнöй стандарт требованнёэз сьöртi да основнöй общöй
образованнёлöн примернöй программаись литература предмет сьöртi.
Программаын мыччалöм, кытшöм результаттэз дынö колö локны класс помалiкö
(мый велöтчиссезлö колö тöдны, мый колö кужны).
Программаö пырöны куим тор: вежöртöтана гижöт, курслöн содераннё, тематическöй
планнэз.
Программа сьöртi cетсьö 35 час, вежöм велöтчан план сьöртi 17 часöдз.
Основнöй öтласа образованнёись моггез судзöтöмын
«Литература» предметлöн пай
Литература - гуманитарнöй предметтэз коласiсь öтiк предмет, кöда отсалö зорöтна да
быдтыны бытшöм, ыджыт сьöлöма рам мортöс, ассис чужанiн радейтiсьöс да зорöтiсьдорйисьöс. Литература мыччалö олансö образнöя, быд ладорсянь, сыкöт тöдсасьöмыс
чужтö пыдын думаэз, бур чувствоэз да стремленнёэз. Кыдз учебнöй предмет сiя лоö вына
воспитательнöй средствоöн, отсалö буржыка вежöртны олан, зорöтны челядьын
художественнöй вкус. Литература велöтöмын сулалöны ыджыт моггез.
Öткö, велöтiкö колö чужтыны велöтчиссезын быдкодь бытшöм, вына чувствоэз. Эстöн
бура отсалö выразительнöя, сьöлöмсянь лыддьöтöм, художественнöй произведеннёэз кыв
вылын удж.
Мöдкö, художественнöй произведеннёлiсь идейно-тематическöй содержаннё осьтiкö
колö тöдсöтны челядьöс ас народкöт, сы история да культураöн, зорöтны велöтчиссезын
морт мывкыдiсь медколана чертаэз: горт, родвуж, роднöй му дынö радейтöм; отир дынö,
удж дынö бур отношеннё, мир вылö, олан вылö пыдына да паськыта видзöтöм.
Куимöткö, художественнöй литература велöтiкö колö зорöтны челядьлiсь сёрни,
художественнöй вкус, творческöй способносттез, сетны нылö эстетическöй вежöртас.
Нёльöткö, литература уроккез коста колö велöтны челядьöс кужны бöрйыны
литературнöй произведеннё, медбы бытшöмжыка вежöртны сiйö, а эта понда буржыка
тöдны теоретическöй вежöртассэз.
Велöтан предметлöн öтласа характеристика
Коми-пермяцкöй литература кыдз предмет зэлыта йитöм коми-пермяцкöй кыв
велöтöмкöт, сёрни зорöтöмкöт. Произведеннёэз бöрйöмöсь сiдз, медбы вöлiсö челядьлö
вежöртанаöсь ны возраст сьöртi.
Программа сьöртi материал янсöтöм сэтшöм торрез вылö:
Коми-пермяцкöй устнöй народнöй творчество (фольклор).
Коми-пермяцкöй художественнöй литература.
Финно-угорскöй литератураэзicь произведеннёэз.
Произведеннёэз торйöтöмöсь велöтöм да гортся лыддьöтöм понда, произведеннёэз
бöрйöмöсь тематическöй принцип сьöртi.
Литература уроккез вылын сёрни зорöтöм сьöртi удж
Сёрни зорöтан уджыс мунö быд урок вылын. Эта понда сетсьöны и торья чассэз. Этчö
пырöны сочиненнёэз вылын удж, творческöй уджжез (отзыв), исследовательскöй уджжез,
презентацияэз лöсьöтöм.

Литература теория сьöртi вежöртассэз вылын удж
Литература теория сьöртi основнöй вежöртассэз сетсьöны произведеннёэз велöтiкö. Нiя
отсалöны вежöртны произыведеннёлiсь содержаннё да художественнöй ладорлiсь
ассямасö.
Кватьöт классын сведеннёэз:
- устнöй народнöй тврчество да художественнöй литература йылiсь вежöртас;
- произведеннёлöн тема, шöр дума, автор;
- произведеннёлöн тэчас, сюжет;
- прозаическöй да стихотворнöй сёрни;
- литературнöй герой, художественнöй образ;
- поэтическöй кыв: сравненнё, эпитет, метафора, олицетвореннё;
- литературнöй роддэз да жанррез: висьт, повесть, кывбур, поэма, сьыланкыв, басня;
- произведеннёлöн основнöй компоненттэз: повествованнё, портрет, пейзаж, интерьер,
характеристика, диалог,конфликт, портрет;
- литература кыдз искусство;
- художественнöй литературалöн кыв;
Литература да мöдiк предметтэз коласын йитсьöм
Коми-пермяцкöй литература велöтöмыс топыта йитöм роднöй кыв велöтöмкöт:
литература уроккез вылын мунö произведеннё кыв вылын удж. Роднöй литература
велöтöмыс отсалö и роч литература велöтöмын, роч литератураись босьтöмöсь быдöс
литературоведческöй терминнэз. Пыртöмöсь изобразительнöй искуссвоись да
музыкальнöй произведеннёэз.
«Коми-пермяцкöй литература» предметлöн пытшкöс
6класс
(17 час)
Введеннё – 1 час
Художественнöй литература пыр отирлiсь олан мыччалöм. Литературнöй герой.
Литература теория. Художественнöй литература йылiсь вежöртас.
Устнöй народнöй творчество – 1 час
Сьыланкыввезын отирлӧн удж да радейтӧм. Частушка – учӧт формаа сьыланкыв.
Важ оланiсь – 3 час
А.Н.Зубов. Гажажык, комиэз, олö. Комиэз – воннэз. Коми мортлö.
Псевдоним.
Гижисьöн коми-пермяккезöс векся узьöмись саймыны да лоны оланын чорытжыкöн,
увереннöйöн, зорöтны коми кыв да литература, лыддьöтны коми книгаэз корöм, тшöктöм.
М.П.Лихачёв. Виль оланлань. Вундан кадö. Ытшкисян кад.
«Виль оланлань» кывбурын комиэзлöн виль олан туй вылö сувтöм. Кывбурын виль
оланлöн ассямаыс.
«Вундан кадö» кывбурын коллективнöй удж. Арся природалöн мич.
«Ытшкисян кадö» кывбурын отирлöн коллективнöй уджын аскодьыс.
Т.П.Фадеев. Тöдiсь.
Висьтын геройезлöн мывкыд. Иван дедлöн образ.
Челядьлöн олöм – 5 час
Гижиссезлöн челядь кадiсь серпассэз (В.Рычков, Л.Гуляева)
И.А.Минин. Ва увтын пос.

«Ва увтын пос» кыдз приключенческöй повесть. Зоночкаэзлöн мывкыддэз. Дед
Петрованлöн да Пельтöм Сельколöн образзэз.
Литература теория.прозаическöй да стихотворнöй сёрни.
Повесть.
В.Климов. Видзчись, деду.
«Видзчись, деду» висьтын Леналöн образ. Деревня гöгöрись вöр-валöн мич.
Роднöйез понда нылочкалöн тöждöм.
Литература теория. Конфликт. Портрет.
Вöр-ва да морт – 2 час
М.Вавилин. Вöра край.
Кывбурын роднöй край радейтöм. Коми крайын да сы столицаын вежсьöммез.
Кывбурлöн ассяма кыв.
В.Исаев. Зыбунын.
Челядьлöн животнöйез понда тöждöм, нылö отсöт. Сьöкыт ситуацияись петны
кужöм. Вовалöн да Митялöн образзэз.
Кывбуррезын роднöй край да вöр-ва сьылöтöм. Вöр-валöн бытшöм серпассэз.
Поэтическöй сёрнилöн средствоэз. Кывбура сёрни йылiсь вежöртас. Ритм. Рифма.
Двусложнöй стихотворнöй размеррез. Литература теория. Пейзаж.
Чужанiн да горт – 1 час
В.Климов. Россия миян, менам Парма.
Гижисьлöн ыджыт да учöт чужанiн дынö радейтöм.
А.Истомина. Парма йылiсь сьыланкыв.
Парма кыдз чужанiн и оланiн, мортлö меддона места. Прама кыдз «Россия пытшкын
сьöлöмшöр». Авторлöн аслас чужанiнöн гордитчöм.
Л.Никитин. «Вот дона менам чужанiн…», «Пашмöм юра шондi..»
Кывбуррезын чужанiн донтöм, вöр-валöн мич. Гижисьлöн быдöс сы гöгöрсяыс дынö
рам отношеннё. Литература теория. Метафора.
Шынь-серöма произведеннёэз – 3 час
Л.А.Старцева. Богатöй ар.
Висьтын шынь-серöма геройез. Коми-пермяклöн ассяма мывкыд.
образзэз. Шынь-серöма висьттэзын геройезлöн мывкыддэз.
В.Я.Баталов. Кыр да варыш. Панько. Арся рытöн.
«Кыр да варыш» висьтын вöрись олiссезлöн образзэзын мортлöн чертаэз. «Панько»
висьтын Ниндуль Сенялöн надз, горш мывкыд.
Басня кыдз литературнöй жанр.
Н.В.Пахоруков. Басняэз. Кöч. Курöг да катша.
Басняэзын дыш, невежöртiсь, хитрöй отир. Эта вылын сералöм.
Л.Гуляева. Кык подружка.
Ошшасись морттэзлöн образзэз.

Сёрни зорöтан уроккез понда темаэз
1. Лöсьöтны неыджыт удж «мый ме тöдi сьыланкыввезiсь коми отирлöн кöркöся олан
йылiсь», «Менам отирлöн сьыланкыввезын ассямаыс» темаэз вылö.
2. Лöсьöтны газетаö статья, кöдаын висьталö ассиныт отношеннё чужан кыв дынö.
3. Керны неыджыт исследовательскöй удж «Нинкöм – коми-пермяккезлöн важся
кöмкöт» тема вылö.

4. Лöсьöтны неыджыт висьт «Менам оланiсь медгажа и медгажтöм серпас» тема
вылö.
5. Лöсьöтны главалiсь висьт сетöм план сьöртi.
6. Сетöм тор сьöртi лöсьöтны висьт «Таиственнöй вöр олö аслас оланöн» тема вылö.
7. Дженыта висьтасьны главалiсь пытшкöссö.
8. Лöсьöтны висьт «Пöрись отирлö менам отсöт» тема вылö.
9. Лöсьöтны текст «Мыйö велöтö эта неыджыт висьтыс» тема вылö.
10. Ордчöтны кывбур да художниклiсь сетöм серпас.
11. Тулысся приметаэз сьöртi аркмöтны неыджыт небöг асланыт серпассэзöн.
12. Лöсьöтны висьт «Парма – дона менам горт» тема вылö.
13. Гижны сочиненнё «Менам дона пельöсок» или «Менам чужанiн» темаэз вылö.
14. Лöсьöтны презентация «Менам горт» тема вылö.
15. Керны исследованнё «Поэтлöн кывбуррезын ассяма кыв»
16. Керны неыджыт исследованнё «пельнянь» кыв аркмöм йылiсь.
17. Лöсьöтны шынь-серöма висьт «Кыдз ме öтпыр гожумнас чериалi» тема вылö.
18. Лöсьöтны презентация кайез йылiсь.
19. Лсьöтны висьт вöрпиэзлöн да вöрпöткаэзлöн олан йылiсь.
Велöтны наизусть
1. Л.Никитин. «Вот дона менгам чужанiн…» (тор)
2. А.Зубов. Гажажык, комиэз, олö. (тор)
6 классын велöтчиссезлö колö тöдны:
- мый сэтшöм фольклор, сьыланкыв да частушка кыдз фольклорлöн
жанр;
- мый сэтшöм художественнöй литература, прозаическöй да стихотворнöй сёрни,
кывбурлöн ассяма выразительнöй кыв. Басня;
- произведеннёлöн тема да шöр дума, литературнöй герой, портрет,
олицетвореннё, эпитет да сравненнё;
-мый сэтшöм висьт, сюжет, тэчас (композиция);
- мый сэтшöм юмор;
- авторрезöс да нылiсь произведеннёэз;
- произведеннёэзлiсь содержаннё да геройезöс.
6 классын велöтчиссезлö колö кужны:
- висьтасьны подробнöя, дженыта, бöрйöмöн;
- лöсьöтны текст дынö план;
- висьтасьны произведеннёись герой йылiсь лöсьöтöм план сьöртi;
- тöдмавны тема да шöр дума;
- висьтасьны самостоятельнöя лыддьöтöм произведеннёлiсь содержаннё;
- висьтасьны выразительнöя наизусть велöтöм произведеннё.
«Роднöй коми-пермяцкöй литература» предмет велöтiкö планируемöй результаттэз
Личностнöй результаттэз:
велöтчисьлiсь, личностьлiсь духовно-нравственнöй качествоэз зорöтöм, уна
национальностя чужанiн дынö да мöдiк отиррез культура дынö радейтöм
Метапредметнзорöтöм;
- велöтчöмын вильсö тöдiкö быдкодь источниккезöн (словаррез, энциклопедия,
интернет) уджалöм.
Метапредметнöй результаттэз:

- лэбтыны проблема, сувтöтны гипотеза кужöм, ассит позиция доказывайтiкö
аргументтэз адззöм, устнöй да письменнöй сёрниын причинно-следственнöй йитöттэз
адззöм, выводдэз керны кужöм;
- öткöн ассит велöтчан удж организуйтöм, сiйö донтны кужöм, ассит интерессэзiськытш
адззыны кужöм;
- быдкодь источниккезiсь информация адззыны кужöм, сiйö анализируйтöм да
используйтöм.
Предметнöй результаттэз
Познавательнöй сфераын:
- коми-пермяцкöй литератураись да фольклорись, сiдзжö финно-угорскöй
литератураэзiсь произведеннёэзын ключевöй проблемаэз адззöм;
- литературнöй произведеннёэз да кад коласiсь, кöр нiя гижöмöсь, йитöттэз адззöм,
произведеннёэзын пырся дон адззöм, нылiсь öння шыасьöм, öння кадкöт йитны кужöм;
- литературнöй произведеннё бöрйыны кужöм: литературнöй род да жанр тöдöм, тема да
идея адззöм, произведеннёись нравственнöй пафос, геройезлiсь характер адззöм; öтiк или
кынымкö произведеннёись геройезöс öтамöд сьöртi – мыйöн вачкисьöны, мыйöн не
öткодьöсь – видзöтöм;
- сюжетiсь элементтэз, тэчас, изобразительно-выразительнöй средствоэз тöдöм,
произведеннёись идейно-художесвеннöй содержаннёосьтöмын нылiсь роль адззöм;
- литературнöй произведеннё бöрйикö литературнöй терминнэз пыртны кужöм.
Ценностно-ориентационнöй сфераын:
- коми-пермяцкöй литератураись да культураись духовно-нравственнöй ценносттез дынö
интерес зорöтöм, мöдiк отиррезлöн культураэз сьöртi – мый öтласа, мый неöткодь –
ордчöтöм;
- коми-пермяцкöй литератураись произведеннёэз дынö ассит отношеннё мыччавны
(сёрни пырйöт) кужöм, нылö дон сетны кужöм;
- велöтöм литературнöй произведеннёэз (мукöдпырся) асмозöн (не сiдз, кыдз быдöнныс)
дон сетöм;
- авторлiсь позиция вежöртöм, аслат отношеннё сы дынö.
Коммуникативнöй сфераын:
- не öткодь жанра произведеннёэз кывзiкö нiйö вежöртöм, ассит чувствоэз мыччалöмöн
нiйö лыддьöтöм;
- прозаическöй произведеннёэзили ныись торрез образнöй кылöнвисьтасьны кужöм,
лыддьöтöм текст сьöртi очакыв видзны кужöм, быдкодь устнöй сёрни аркмöтны кужöм,
кык морт коласын сёрни нуöтны кужöм;
- велöтöм произведеннёэзлöн тематика да проблематика сьöртi сочиненнёэз да
изложеннёэз гижны кужöм, классын да гортын творческöй удж, литература да öтласа
культура тема рефераттэз гижöм.
Эстетическöй сфераын:
- литература кыдз кыв искусство вежöртöм, литературнöй произведеннёэз эстетическöя
примитöм;
- кывлiсь эстетическöй функция да художественнöй образзэз аркмöтiкö, сылiсь роль
вежöртöм.

Тематическőй планированнё роднöй коми-пермяцкőй литература сьőртi 6кл.
№
п/
п
1

Темаэзлöн да
разделлэзлöн
наименованнё
Художественнӧй
литература да
отирлӧн олан.

Чассэзлöн количество
быдö к/р
сыс
1

-

Деятельностьлöн виддэз

п/р

-

Входнöй
диагностика (тест)

Ознакомленнё
статьякöт
художественнöй
литература йылiсь морт оланын; сёрнитöм
«Небӧглӧн места морт оланын» тема сьöртi.
Тестированнё керöм.

Раздел 1. УСТНÖЙ НАРОДНÖЙ ТВОРЧЕСТВО (1час)
2

Сьыланкыввезын
отирлӧн удж да
радейтӧм.

1

-

-

Сьыланкыввезлöн да частушкаэзлöн поэтическöй
обрах петкöтöм; Выведение поэтического образа
песен и частушек; сьыданкыввезлöн сравнитöм;
«Менам отирлӧн сьыланкыввез» нима удж
лöсьöтöм.

-

-

Биографиякöт тöдсасьöм; «Гажажык, комиэз,
олӧ» да «Комиэз – воннэз» кывбуррез лыддьöтöм,
нылöн восприятие да анализ; основнöй думалöн
петкöтöм.

Частушка – учӧт
формаа сьыланкыв.
Раздел 2. ВАЖ ОЛАНIСЬ (3час)
3

А. Н. Зубов
кывбуррезын
отирлӧн сьӧкыт
олӧм.

1

Электроннöй (цифровöй)
образовательнöй ресурссэз, ФПУ

4.

М.П.Лихачёв
«Вундан кад»
кывбурын удж
сьылӧтӧм.

1

-

1

Кывбур лыддьöтöм, сылöн восприятие да анализ;
Лихачевлiсь удж йылiсь кывбуррез сравнитöм.

1

-

-

Биографиякöт
тöдсасьöм;
произведеннё
лыддьöтöм, сылöн восприятие да анализ;
геройезлö характеристика сетöм; «Нинкöм
кыйöм» тема вылö мини кывчукöр составитöм.

М.П.Лихачёв
«Ытшкисян кад»
кывбурын удж
сьылӧтӧм.

5.

Т.Фадеев «Тӧдiсь»
висьтын важ кадӧ
айтӧм челядьлӧн
сьӧкыт олӧм.

Раздел 3. ЧЕЛЯДЬЛÖН ОЛÖМ (5 час)
6.

В.Рычков висьттэзын
челядь кадiсь
серпассэз.

1

-

-

Биографиякöт
тöдсасьöм;
произведеннё
лыддьöтöм, сылöн восприятие да анализ;
Сравненнё В. Рычков да Т. Фадеев висьттэзлöн,
вачкисяна торрез кошшöм.

7.

И.А.Мининлöн «Ва
увтын пос»
повестьын челядьлöн
гожся каникуллэз

1

-

-

Биографиякöт
тöдсасьöм;
произведеннё
лыддьöтöм, сылöн восприятие да анализ;

пондöтчöм.
8.

Витальколöн да
Серёжкалöн
приключеннёэз.

1

-

1

Дженыт пересказ 22 главалöн; Пельтöм Селько
йылiсь висьт лöсьöтöм.

1

-

-

Тема да основнöй мысль петкöтöм; тайга йылiсь
отрывоккез лыддьöтöм; геройезлiсь портреттэз
кошшöм.

1

-

-

Биографиякöт
тöдсасьöм;
произведеннё
лыддьöтöм, сылöн восприятие да анализ;
произведеннё сьöртi план составитöм, пересказ
эта план сьöртi.

Ва увтiсь послöн
тайна
9.

«Ва увтын послöн»
ассяма пытшкöс.

10. В. Климов
«Видзчись, деду»
висьтын геройлöн
рам да вежöра
мывкыд.

Раздел 4. ВÖРВА ДА МОРТ (2 час)
11. М. Вавилин «Вöра
край» кывбурын горт
мулöн чужöм.

1

-

-

Биографиякöт
тöдсасьöм;
произведеннё
лыддьöтöм, сылöн восприятие да анализ; Удж
кывбурлöн рифма сьöртi.

12. В. Исаев «Зыбунын»
висьтын подалö
отсöт.

1

-

1

Биографиякöт
тöдсасьöм;
произведеннё
лыддьöтöм, сылöн восприятие да анализ;
лыддьöтöм отрывоклöн, кытöн мыччалöм главнöй
геройлöн отношеннё животнöй дынö. Красуля
нимсянь висьт лöсьöтöм.

Раздел 5. ЧУЖАНIН ДА ГОРТ ЙЫЛIСЬ (1 час)
13. В.Климов,
А.Истомин,
Л.Никитин
кывбуррезын
Пармалöн образ.

1

-

-

Произведеннёэз лыддьöтöм, нылöн восприятие да
анализ; Сравнение кывбуррезлöн коми-пермяцкöй
да роч кыв вылын; авторскöй кыввез кошшöм,
кöдна пырйöт ловзьö вöр-ва.

Раздел 6. ШЫНЬ – СЕРÖМА ПРОИЗВЕДЕННЁЭЗ (3 час)
14.

Л.Старцева «Богатöй
ар» висьтын коми
мортлöн ассяма кыв
да мывкыд.

1

-

-

Роллез сьöртi лыддьöтöм; произведеннё дынö
иллюстрация лöсьöтöм.

15.

В.Баталов
сказкаэзын
быльнöйыс
сказочнöйыс.

1

-

-

Роллез сьöртi лыддьöтöм; Произведеннёэзын
реальнöйö да сказочнöйö кошшöм; геройезлiсь
характер сравнитöм.

и

16.

Н.Пахоруковлöн да
Л.Гуляевалöн
басняэзын сералöм.

1

-

-

Роллез сьöртi лыддьöтöм; проблематика да
мораль петкöтöм, сравнитöм И. Крылов
басняэзкöт.

17.

Итоговöй
велöтчан

1

1

-

Итоговöй тестированнё керöм.

контроль
год

помалöмын
Чассэзлöн
количество

общöй

17

1

3

ПОУРОЧНӦЙ ПЛАНИРОВАННЁ
№
п/п
1.

Уроклöн тема

Велöтан лун

Художественнӧй литература да отирлӧн олан.

Контрольлöн формаэз да виддэз
Устнöй опрос; письменнöй
контроль

2.

Входнöй диагностика (тест)
Сьыланкыввезын отирлӧн удж да радейтӧм.

3.

Частушка – учӧт формаа сьыланкыв.
А. Н. Зубов кывбуррезын отирлӧн сьӧкыт олӧм.

Устнöй опрос

4.

М.П.Лихачёв «Вундан кад» кывбурын удж

Практическöй удж

Устнöй опрос

сьылӧтӧм.

М.П.Лихачёв «Ытшкисян кад» кывбурын удж
сьылӧтӧм.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Т.Фадеев «Тӧдiсь» висьтын важ кадӧ айтöм челядьлöн
сьöкыт олöм.
В.Рычков висьттэзын челядь кадiсь серпассэз.
И.А.Мининлöн «Ва увтын пос» повестьын челядьлöн гожся
каникуллэз пондöтчöм.
Витальколöн да Серёжкалöн приключеннёэз.
Ва увтiсь послöн тайна
«Ва увтын послöн» ассяма пытшкöс.
В. Климов «Видзчись, деду» висьтын геройлöн рам да
вежöра мывкыд.
М. Вавилин «Вöра край» кывбурын горт мулöн чужöм.
В. Исаев «Зыбунын» висьтын подалö отсöт.
В.Климов, А.Истомин, Л.Никитин кывбуррезын Пармалöн
образ.
Л.Старцева «Богатöй ар» висьтын коми мортлöн ассяма кыв
да мывкыд.
В.Баталов сказкаэзын быльнöйыс и сказочнöйыс.
Н.Пахоруковлöн да Л.Гуляевалöн басняэзын сералöм.

Устнöй опрос
Устнöй опрос
Устнöй опрос
Практическöй удж
Устнöй опрос
Устнöй опрос
Практическöй удж
Устнöй опрос
Устнöй опрос
Устнöй опрос
Устнöй опрос
Устнöй опрос

17.
Итоговöй контроль велöтчан год помалöмын
Чассэзлöн общöй количество
17

УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКӦЙ ОБЕСПЕЧЕННЁ ОБРАЗОВАТЕЛЬНӦЙ
ПРОЦЕССЛӦН
Обязательнöй велöтчан материаллэз велöтчись понда
Коми-пермяцкая литература: учебник-хрестоматия, 6 класс/ Сост. Т.А. Васькина,
Л.А. Косова, М.В. Четина. – Кудымкар: Коми-пермяцкий этнокультурный центр, 2010.
МАТЕРИАЛЬНО-ТЕХНИЧЕСКӦЙ ОБЕСПЕЧЕННЁ ОБРАЗОВАТЕЛЬНӦЙ
ПРОЦЕССЛӦН
Учебнöй оборудованнё
Таблицаэз, плакаттэз, кывчукöррез, портреттэз, дидактическöй материал;
мультимедийнöй проектор
Оборудованнё практическöй уджжез чулöтöм понда
Тексттэз художественнöй произведеннёэзлöн.


Наверх

Внимание! Новости!

На сайте используются файлы cookie. Продолжая использование сайта, вы соглашаетесь на обработку своих персональных данных. Подробности об обработке ваших данных — в политике конфиденциальности.

Функционал «Мастер заполнения» недоступен с мобильных устройств.
Пожалуйста, воспользуйтесь персональным компьютером для редактирования информации в «Мастере заполнения».